ANNOUNCEMENTS

******** COMMENTS FROM THE RING IS PUBLISHED WEEKLY EXCLUDING HOLIDAYS ***** ********

ANNOUNCEMENTS 2

****** [EVENTS] ....**** ... * ********

Friday, April 27, 2012

Sparring, Sparring, and More Sparring...Yay!



Hello fellow boxers, boxing fans, and all loyal followers of "The Blue Corner".


Your friend, The Brick, has had a lot of sparring this week. I think you all know how much I like sparring, and how serious I take it.


I enjoy the light technical sparring at Bloor, as it allows me to work on my skills. However, as I mentioned once before, I do not get a lot of chances to spar at Stockyards. That is beginning to change. 
There is one big advantage with sparring at Stockyards, full contact.
It is important for boxers to spar full contact before stepping in for competition. You need to know what it is like to take a hit. I have seen guys quit boxing after their first match because they did not have enough hard sparring.
The body gets used to getting hit, and it does not hurt so much after a while. 
I have had guys apologize for hitting too hard, and I could hardly feel it. Well, I can feel the impact, but there is no pain.
It also helps in a self defence situation. The one who does not feel getting hit will always have the advantage in a street situation.


I did 6 rounds of light sparring on Tuesday.
This was when a new guy thought he was hitting me too hard.


Wednesday I did 3 rounds of hard sparring. It was my first at Stockyards. Richard put me up against another Heavyweight. He was a bit younger, and a bit better.
This guy had me against the ropes twice. He took me right off guard, because I had never been on the ropes before. I was confused and did not know what to do.  I covered and bent forward, but I dropped out of my stance.
Richard was saying, "Stay in you boxing stance when you are on the ropes"! 
I felt like telling him, 'get in here and try it', but he already has...


It was back to the usual light sparring at Bloor Boxing on Thursday. 
I was impressed, there was a guy there who was older than I. He was in his 50s, and he gave me quite a work-out. He literally ran circles around me. 
He was also not a bad boxer. 
I like to see that. If a guy his age can still do that, so can I, or anyone else for that matter. I hate it when people say, "I'm too old for that". Hey, here is a 50+ guy still boxing and giving younger guys the run-around. That says a lot. Good for him. All the best.
I did 15 rounds on Thursday, which was the most for me, so far. I was also told that I have improved a lot.


I have to say that at one point during one of my many sparring sessions, a guy drilled me in the eye:


Nice Shiner.
Paul "The Brick" Brec,
Stockyards Boxing Team/Bloor Boxing Team, Master's Division Heavyweight (90 kg)




-------------------------------------Français--------------------------------------





Bonjour boxeurs collègues, fans de boxe, et tous les fidèles de "La Blue Corner".


Votre ami, The Brick, a eu beaucoup de sparring cette semaine. Je pense que vous le savez tous combien j'aime sparring, et comment grave, je le prendre.


J'apprécie le combat éclairage technique à la rue Bloor, car elle me permet de travailler sur mes compétencesCependantcomme je l'ai mentionné une seule fois auparavant, je ne reçois pas beaucoup de chances de longeron au Stockyards. Cela commence à changer.
Il ya un gros avantage avec sparring au Stockyards,
Plein Contacter.

Il est important pour les boxeurs de se bagarrer full contact avant de monter dans la concurrenceVous avez besoin de savoir ce que c'est que de prendre un coupJ'ai vu des gars quitter la boxe après leur premier match, car ils n'ont pas eu assez de sparringdur.
Le corps s'habitue à se faire frapper, et il n'a pas fait tant de mal après un certain temps.
J'ai eu les gars excuses pour avoir frappé trop fortet je pouvais à peine sentirEh bien,je peux sentir l'impactmais il n'y a pas de douleur.
Elle contribue également à une situation de légitime défense. Celui qui ne se sent pasd'être frappé auront toujours l'avantage dans une situation de rue.



J'ai fait 6 tours de sparring lumière le mardi.
C'est à ce moment un nouveau type pensais qu'il me frapper trop fort.



Mercredi, j'ai fait 3 tours de combat dur. C'était ma première fois à StockyardsRichard m'a mis en place contre un autre poids lourdIl était un peu plus jeuneet un peu mieux.
Ce mec m'a eu deux fois contre les cordesIl m'a pris au dépourvu le droitparce que jen'ai jamais été sur les cordes avantJ'étais confus et ne savent pas quoi faireJ'ai couvert et se pencha en avant, mais j'ai laissé tomber hors de ma position.
Richard a dit: «Restez en vous position de boxe quand vous êtes dans les cordes"!
Je me sentais comme le lui dire, «entrer ici et l'essayer», mais il a déjà ...



Il était de retour à la lumière d'habitude au combat de boxe, rue Bloor, le jeudi.
J'ai été impressionné, il y avait un gars là-bas qui était plus âgé que moi, il était dans son 50s, et il m'a donné un work-out. Il a littéralement tourner en rond autour de moi.
Il n'était pas non plus un boxeur mauvaise.
Je tiens à voir ça. Si un gars de son âge peut encore le faire, alors je peux, ou quelqu'un d'autre d'ailleurs. Je déteste quand les gens disent, «Je suis trop vieux pour cela». Hey,c'est un type 50 + encore la boxe et donner plus jeunes gars du jogging. Cela en dit long.Tant mieux pour lui. Tout le meilleur.
J'ai fait 15 tours jeudi, qui est le plus pour moi. On m'a aussi dit que j'ai beaucoup amélioré.


Je dois dire qu'à un moment donné au cours d'une de mes séances de sparringnombreux, un gars m'a percé dans l'œil:


Oeil au beurre noir!


Paul "The Brick" Brec,
Stockyards équipe de boxe / Bloor équipe de boxede maîtrise division des poids lourds (90 kg)

No comments:

Post a Comment